Saturday, July 20, 2013

- after a few weeks

Assalamualaikum. Hello and hye. Setelah sekian lama x bersiaran. Cewahhh. Hahaha. Busy sikit. Tiap2 minggu  balik rumah. Yg ni wajib. Office hour from 8.30-5.00pm sharp. Hehe.  Dl  erti kata lain belum ada lg masa utk diri sendiri. Apalagi nak g dating.*fuhh!

My busuk... sejak ramadhan bermula ni.. dia nampak lain sikit. Kurang serabut. Hurm. Sesuatu yg membanggakan. *heee! Die sangatlah selesa dengan posisi sebagai pembantu peribadi akak sepupu die. For me, i feel bless. Tugas tu sesuai kot dgn jiwa die. Bersyukur sgt dah dgn keadaan die mcm tu. Slowly, die akan belajar tuk  bertanggungjawab pasal keluarga. Ekonomi keluarga. Kerukunan rumahtangga. Etc. N, my babyboo pun dah x rapat dgn kawan die yg pelik2 tu. *cool! Kira die pun busy jugaklah. *hee!

Last two nights - video call sampai waktu sahur. Ya Allah! Mata memang rasa mcm x rabak sgt menahan time kt ofis. Merancang masa depan katanya.*haha! My busuk tanya what is my plan after habis belajar... n apa plan die pulak. The good side die dh x panggil gamelan tu as "benda b****". Even siap bg sokongan lg. It makes me to feel awesome. *hehe!

Last night - video call lagi! Yg ni pun sbb L terjaga time my super sporting aunt called me. X boleh nk tdo.... terus tgk running man. Niat nak tgk ni mmg dah lama tertangguh2 sebenarnye. Selesai menengok... L text la my busuk ni sebelum tdo. Kena call pulak! Apa yg kitorang borak kan? X borak pun! Kitorang tgk running man  ep115. *haha! First time kitorang tgk rm sama2. Dgn my babyboo tu kt jb L kt KL. Romantik x? Yg penting korg xde. *hee! Sempatlah tgk sampai pukul 2pagi then kredit L abes. *hoho!

Today, after office hour insyaAllah akan terus balik rumah mak n babah. Hope x sesat. *amin! Sekarang dh pukul 9. Another 4 hours to go. Frankly speaking, mmg rindukan kampus. Sebab, banyak menganggur dr keje. L yg dh sedia biasa dgn keadaan tugasan yg  busy... tiba2 terpaksa "menganggur" mulalah cepat bosan. Bila bosan... mula la teringatkan mcm2.

Bukannya xnak offer extra miles such as "is there anything that i can help?" Tp, my existance is just to assist ke? Not to give me the exposure ekh? Perhaps, they might be worried if they over-exposed. Well,i am ok to assist. But, am i suppose to throw such phrase everyday? I am sure if i were them i will definitely feel bored. Isn't it?

I met a few type of people in here. With various types of genre. Of course. *hee! How should i say. Hurm. Owh. Some of them have a tendency to underestimate me since i am a newbie. Sedih sgt dgn perangai mcm ni. As if, kau ada share dgn  co ni. Chillex babe. Worst to worst, u just a STAFF. Not more either less. So xyah nak menggelabah sgt dgn perangai sombong kau tu ye. *peace!

Well, i dont know. Part of me says, i am not suitable to work for others whereas i can only work following my schedule. while another part of me says, hey. U are just a new person. Plus, an intern. How could you expect for them to give you any special task? Just wait. *hurm! Meluap2 rasa nak buat bisnes sendiri. *haha!

Allrite. Till here. Be safe darlings. Jzkk.

0 comments:

Post a Comment