Friday, February 4, 2011

- be like a sponge[bob]!!!

ouh. sila abaikan perkataan [bob] tu. all i want to say is, be like a sponge! kenapa span? kenapa x nasi lemak? bukan bola? kenapa bukan ape2 jek yg kauorg nak jadi? dan, kenapa L pilih span? ok uoll, the reason why i choose the sponge is because of the sponge itself. struktur die yang dicipta untuk menyerap bahan yg cecair yg boleh diserap. ;)

andaikan, diri kita ni span..n masalah itu adalah cecair. jadi, dengan mudah kita dapat menyerap air kan? cube kalau kita ni batu ke? kayu ke? kayu mungkin dapat menyerap..tp lambat. lagi pun air yg diserap tu akan mereputkan kayu tu balik. sama juga dgn batu. terlalu lama menyerap air pun akan menghancurkan batu tu sendiri. so, sponge is the best. simply absorb the problems around us. n. start think how to tackle it. to solve it. not just absorb and keep it. kalau mcm tu adalah lebih baik anda memilih untuk menjadi span tu semata-mata. tak payah jd manusia. betul x?
"kenapa ada sengketa, bila bahagia tercipta
kenapa ada sang hitam, bila putih menenangkan..."
hey, always remember. manusia, kita ini adalah sebaik2 kejadian. banyak sangat Ayat- ayat cinta yg telah ALLAH jelaskan dalam Kalamullah tentang garis panduan apa yg manusia perlu lakukan. jadi...? tepuk dada tanya iman.

"Verily, We created man of the best stature(mould)." At Tinn : 4

lalu, apalah ertinya hidup tanpa ujian dan kebenaran. sedangkan, telah diberitahu tujuan ujian adalah untuk peringatan kita selaku manusia yg fitrah kejadiannya sebagai seorang yg mudah leka dan lalai dgn nikmatnya. Nauzubillahiminzalik.

"Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut dan dengan merasai kelaparan , dan dengan berlakunya kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. Iaitu orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." Al-Baqarah: 155-156


"kdg2 kita kena belajar terima kenyataan walaupun pahit. =.="

"life is full of obstacles. just face it and live happily..."
-Paula Abdul : Live To Dance

setelah. berdoa. berusaha. berikhtiar. seterusnya, menyerahkan segalanya pada yang Esa. InsyALLAH. with ALLAH wills, everything will be ok. cuma yg perlu adalah keyakinan tentang setiap yang berlaku adalah yg terbaik untuk kita. sekali kita ingat padaNya, 10 kali Dia akan dekat dengan kita. pesan ALLAH -

"seandainya engkau mahu berbicara denganKu, maka bersolatlah.
seandainya engkau mahu Aku berbicara dengan mu, maka bacalah Kalam Ku..."

goodnight and have a sweetestdream ever my darlings. Mwahhh!!~ i love you ;)

0 comments:

Post a Comment