Monday, March 25, 2013

- Giant ouh Giant

readers. hye again. selamat membaca. ewah! *hakkk!

for the first time ever L menjawab. just came back from Giant Gong Badak, Kuala Terengganu. I went there for window shopping. but as usual I will grab few things which were not on list before. *kehhh! so one of the items that I grabbed was a mosquitoes repellent. to be specific it is Ridsect brand. tagging price at display rack is Rm9.96. ok. kinda worth if I buy it. after collect few other stuff then I go straight to the counter.

here is where the story begin. when the cashier scanned the item appeared on display price was Rm13.99. What?! and..

for the first time I asked 'Dik.. harga tu memang RM13.99 ekh? sebab saya tengok kt display rack td Rm9.96...'

cashier : ye ke kak? jap... check balik..

me and him were waiting for his supervisor to come and check the price. after 5 minutes the supervisor come.

me : how is it?

supervisor : kak.. harga kt display rack tu mmg RM9.96 tp bukan utk bar code brg ni. bar code tu lain. harga brg ni memang rm13.99.. tapi xtahu kenapa diorg letak brg ni kt situ. akak nak x brg ni..?

me : ouh.. xpelah kalau gitu. xnak.

supervisor : sorry kak ekh. terlepas pandang.

me : ok.. :)

mujur die terlepas pandang harga kt rack. kalau L yg terlepas pandang harga yg die display kt display price tu? selumber je rugi RM4.00 kan? Ok. Moral of the story ladies, jangan terlepas pandang. time cashier scan brg. hokayh?!  


L dah super duper mengantuk. hari ni pun super duper busy. class. attend wedding function. class again from 8pm to 11pm! fuiyo..~! but, today Enactus Malaysia buat hati L berbunga2. yeah. ada hikmah di sebalik kesengsaraan semua tu kan. Alhamdulillah. ok lah. dah nak tdo. xnak bebel pasal my boo yg garang mcm rimau tu. rawr! esok2 je k. Night! Bonne nuit.

0 comments:

Post a Comment