Friday, August 1, 2014

- jemu dan jelak

Salam alaik. Taqaballahu minna waminkum. Minal aidil wal faizin.

Berlalu bulan penuh kasih sayang Allah. Terima kasih Ya Rabb! Hello and hye readers. Syawal ok? Tak pun... fitri meriah? Seadanya la yeh. Takde baju baru tak semestinya tak boleh nak raya. Pesan Rasullah pakai yg cantik-cantik. Kalau yg lama tu masih cantik, apa salahnya. Kan?

Since before, masyarakat kita dah disemaikan dgn persepsi "biskut raya", "baju raya", "duit raya" dan mcm2 benda lagi yg beradjektifkan "raya". Then, bila takde benda-benda yg beradjektifkan perkataan "raya" ni as if mcm tak boleh pulak nak sambut raya. *hurm!

Me, sejujurnya nak bg tahu persepsi ni sangat tak betul dan tak patut dianuti. Menjurus kepada pembaziran dan berlebih-lebihan. Tapi, tu lah. Puas ditegur pun tetap segitu jugak. Tetap semacam jugak buat perangai. *mencik!

Jauh ke laut bersembang! *kahh! Ape ke tajuk tadi? Jemu dan jelak yeh? *hoho! Meh nak bg tahu. My sabar and my kepercayaan ada limit yeh. Mintak mahap, buat. Mintak mahap, buat. Ulang dan ulang benda yg sama -- menyampah kot! Sekali, mungkin tak sengaja. Tapi kali kedua dan seterusnya itu memang pilihan si pelaku.

Awak ada masalah? Ouh! Saya jugak ada masalah. Jiran saya pun ada masalah. Saya yakin jiran awak pun ada masalah. SEMUA org ada masalah. Tp, bila masalah yg awak ada tu awak tempiaskan pada saya, awak lepaskan marah dan rajuk awak pada saya, saya rasa awak dah melampau sangat tu. Sedangkan saya takde kaitan langsung dgn masalah tu.

Pernah hati ni disiat sekali. Dan ini, kali yg kedua. Ask for forgiveness? You may. But, its up to me to forgive you. Because i wont forget.

Everyone being tested. But, the keywords here is how to control. THAT'S ALL.

Somehow, me selalu terfikir -- apesal org nak susahkan benda yg senang? *haih!

Jzkk.

0 comments:

Post a Comment